Nielsopreis.reismee.nl

Vrijdag en maandag

Vrijdag heb ik zowaar voor de les gestaan. Gelukkig was er hulp in de buurt. Het is toch nog heel wat om zo even in gebaren les te geven. Het was een simpel lesje over het verschil tussen belong en belongs. Wanneer je de een en de ander gebruikt. Het uitleggen was erg lastig in Engelse gebaren aan een klas die niet goed Engels kan. Opschrijven heeft dus geen zin, de docente heeft met regelmaat het even over moeten nemen. Gewoon voor de leuk hebben ze even drie klassen bij elkaar gegooid, want de mzungu gaat les geven. Wel dat het ik niet verwacht toen ik af sprak een lesje te geven. Ik dacht het zelfde als bij de andere docenten, een klasje van 7 kinderen. Gelukkig vonden de kinderen het erg leuk. Maandag heb ik het lesje mogen herhalen of eigenlijk mogen kijken hoeveel er is blijven hangen. Heb het eerst in gebaren laten doen en later vier zinnen op het bord gezet waar ze dan belong of belongs moesten invullen. Het viel me alles mee, velen hadden het goed begrepen. Het was wel apart om te zien hoe verbaast de kinderen die een fout gemaakt hadden waren, toen ik het nog eens 1 op 1 probeerde uit te leggen. Dat zijn ze hier duidelijk niet gewend. Het is gewoon een streep er door en meer niet. Dat was me al eerder opgevallen en toen ik er om vroeg werd bevestigd dat ze inderdaad het niet nogmaals uitleggen. In de middag heb ik twee sport lessen gegeven, heb de kinderen proberen een beetje volleybal bij te brengen. Op het begin ging het niet echt, maar na een tijdje begonnen de kinderen het een beetje door te krijgen. Vooral de jongens hadden het aardig onder de knie. Voor wat je van een kind kan verwachten en in gebrekkige gebaren uitgelegd. Het begint steeds leuker te worden en ik kom er steeds meer in.

Reacties

Reacties

George

Nauw hier dus een zeer trotse vader. Petje af hoor voor je les geven onder de moeilijke omstandigheid van doofheid en gebarentaal, chapeau Niels.

Ineke Doingoood

Leuk om met je mee te lezen Niels! Ik was zelf erg verbaasd over de dansles. Een kind was aan het trommelen en de rest danste keurig op de maat. Door de trillingen voelden de kinderen de maat. Erg bijzonder!

Gonny Out

Wat leuk om te lezen Niels dat je hier zo mooi je eigen draai aan geeft.
Lekker jezelf blijven dat is zeker jou kracht, fijn dat je er zoveel plezier aan beleeft.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood