Nielsopreis.reismee.nl

Dag 2 en 3

Woensdag de eerste echte dag op het project, nou het is nog wel vooral mee kijken. Ik heb meegekeken bij twee Engelse lessen en een sport uurtje met de kinderen gedaan. Verder veel met de docenten gesproken, ze hebben me heel wat woorden geleerd met de bijbehorende gebaren in Swahili. Het valt me op dat ze hier al snel denken dat je zo even voor de klas gaat staan en dat je als volwaardig leraar ingezet kan worden. Je moet zelf goed aangeven wat je komt doen en voor hoelang je mee wil kijken voor je echt kan helpen. De kinderen komen nu ook meer naar me toe en zien je als een van de leraren. Dus in de beste gebaren die ik heb probeer ik het spel uit te leggen en opstootjes tussen de kinderen te sussen. Vooral in het sport- en speluurtje en de pauze zijn er redelijk wat opstootjes. De docenten houden dat ook pauze en eigenlijk word er niet zo op de kinderen gelet, alleen de wat jongere docenten komen een beetje opletten. Het is een best groot terrein en gezien het gezamenlijk is met de gewone basisschool lopen er veel kinderen door elkaar. Ik kan alleen herkennen welke kinderen bij de doven school horen aan de rode schooluniformen. Door dit grote terrein is het opletten ook nog eens extra lastig. Donderdag zou ik zelf voor het eerst een les geven, maar helaas kan ik de lodge niet verlaten. De presidentskandidaat van de grootste oppositie partij heeft vandaag een kampanje dag in de stad en dat kan opstootjes veroorzaken. Hierdoor is er geadviseerd publieke plekken te mijden en niet naar de projecten te gaan. Je wilt namelijk niet per ongeluk tussen zo een opstootje komen. Het word dus een lui dagje, maar gelukkig is het lekker weer en kan ik daar ieder geval van genieten

Laughing
.

Hier zijn wat foto's de school.

Reacties

Reacties

cor en nandi

mooi Niels de foto's ook van de school. handig dat je de dove kinderen door hun uniform kan herkennen, maar ook jammer dat ze niet dezelfde kleding aan hebben, dat ze getekend zijn, het zijn tenslotte allemaal kinderen van God

Niels

Nou dat komt meer omdat het eigenlijk een andere school in de overheidsschool is. Gezien iedere school een eigen uniform heeft is dat hier ook zo. Ze worden dus eigenlijk behandeld als ieder ander schoolkind.

Londenhaven

Hoi Niels. Veel werkplezier en een fijne vakantie daar. Mooie foto's. We missen je wel hier. Groetjes van de cliënten van Londenhaven

Niels

Hoi Londenhaven,

Leuk om van jullie te horen. Hoewel ik het heel erg naar mijn zin heb mis ik jullie ook wel een beetje.

Groetjes aan iedereen daar,
Niels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood